onsdag 21 januari 2015

Pimpeltävling på Väringen

Nu på söndag 25/1 så kommer Götlunda att genomföra sin planerade serietävling 4 som skulle ha gått på Hjälmaren.
Där finns ingen bra och säker is så nu blir tävlingen flyttad till södra delen av Väringen med start vid Väringsbricka.
Tid 10-14 utgång 9.30
Skyltat från Fellingsbro till startplatsen samt skyltat från Glanshammar om du kommer E18/E20 från söder.
Fisket sker på ett begränsat område i "tarmen" och södra sjön och vart den faktiska gränsen exakt går dragen vet jag ej så lita inte helt på min karta.
Fisket som det var för några år sedan var blandat med smått samt stort för de som träffade rätt, länkar HÄR till den gångens resultat.
Tävlingen är öppen för alla
Vad händer annars då ?
SM-sidan finns nu att läsa vilka som skall deltaga individuellt och i lag uppe i Falun/Borlänge den 7-8/2 samt att det nu finns fina djupkartor över fiskeområdet så nu går det bra att planera vart man skall ta vägen på Runn och Ösjön.
Jo jag har givetvis tillverkat ett nytt varpspö nr7 (20cm) kanske är det sista spöt i aluminium?
Nu funderar jag på att testa carbon och hitta på en ny spömodell men jag behöver först fundera hur jag vill utforma spöt och till vilken metod och så behövs en bra såg så det blir fina snitt.