söndag 25 februari 2018

Pysseldag

Inget fiske idag och lika glad är jag för det :D blåser som attan ute och -12 grader burrrr.
Har som mål att börja löda egna tafsmyskor framöver och har en beställning med ämnen påväg från Polen, har inhandlat krokar och sprayfärger idag så nu är jag redo. Lite tight med tid innan torsdagen då det är tänkt att åka till Kälarne, så jag får nöja mig med att måla lite blåmyskor i kulörer som jag tror passar för helgens fiske. Hoppas på att "matmörten" skall gilla de orangefärgade myskorna om de nu är på hugget denna midvinter ? Tyvärr så drar den så kallade rysskylan in över Sverige just den här veckan och kommande helg, med minus 20 grader flera av dagarna så frågan är ju om vi kommer att få användning för några pimpelgrejer eller om vi får sitta kvar inomhus ?
Fick reda på att alla tävlingar är inställda i Jämtland kommande 2 veckor så det får bli fiske på hemmaplan istället vilket känns rätt och mer peppande. Inget kul förhållanden i Kälarne ändå med 60 cm snö och mängder av slask på isen samtidigt som temperaturen ligger runt -15 grader.
Vi får resa dit ett annat år om de fortsätter att arrangera cupen ?
Skulle vara kul om de varierade sjöarna lite de kommande åren kan bli lite tradigt att fiska på samma vatten hela tiden.Vill Jämtkroken att cupen skall dra folk så vill vi gärna fiska i 3 dagar precis som det varit de sista åren med lagtävlingar osv. och med tanke på våra norska vänner som ofta åker över gränsen för att deltaga på cupen så krävs det att tävlingarna inte planeras till den första helgen i mars för då genomförs alltid de Norskamästerskapen.