måndag 6 mars 2017

Tävlingsmötet på torsdag

 
Nu på torsdag 9/3 har vi i Örebrodistriktet årsmöte/tävlingsmöte inne i Örebro Inbjudan är utskickad till alla klubbar: Rum Atlanta Idrottenshus bottenvåningen kl.19.00 Kaffe och mackor finns. Vi bestämmer där som vanligt kommande sommars meteprogram samt nästa vinters pimpelprogram (nu har jag fått in en hel del tävlingar i programmet redan så den delen borde gå ganska så snabbt att avklara). När det gäller pimpelfiske 2018 så bestämde tävlingsstyrelsen förra onsdags vilka datum som serien och DM lämpligast skall genomföras på, så att vi får det avklarad så fort som möjligt på säsongen så vi slipper isbekymmer.
Vi söker frivilliga DM arrangörer både individuellt och för lag till 2018.
Serietävlingar: denna vinter blev Norarycket, Frövi och Degerfors utan så till 2018 har de fått förtur på serietävling sedan är det först till kvarn att önska bland övriga datum. 
Det är helt okej om man vill arrangera 2 pimpeltävlingar ex. serie och ett DM om ingen annan är intresserad för vi behöver hjälpas åt att skapa tävlingar.
RST  måste flyttas till den 3.e lördagen i februari pga. Pimpel SM 10-11 . 
Kolla i min planeringskalender och hör av er till mig eller Jesper om ni har någon fundering, tyvärr så kommer varken Jesper eller jag kunna vara med på tävlingsmötet då vi är bortresta.
Diskussioner inför Tävlingsmötet:
SFK Vattnan tycker att DM inte skall ingå i serien eftersom man ej då kan få de lägsta platssiffrorna som 1,2,3 i serien eftersom de oftast tillfaller de som går vidare till SM via DM. De har som förslag att personerna som precis kommer utanför prispallen ex. 4.an får en 1 i serien 5.an får en 2 osv. det kommer krävas mer att räkna för mig men vill ni ha det så så fixar jag det. Dess värre så kommer det inte gå att räkna ut placeringssiffror förrän efter serietävling nr 5 då vi vet hur många vi blev totalt i serien och på DM.