tisdag 7 mars 2017

Kälarne Cup 10-12 Mars

På torsdag morgon reser jag och 10 andra "Noringar" de 56 milen norrut för att inkvartera oss på hotellet i den lilla jämtländska byn Kälarne där vi skall tävla i mört och abborrpimpling hela veckoslutet. Det blir min 3.e resa dit upp och jag hoppas att man lärt sig något för varje år man varit där, teknik och fiskeplatser för jag brukar bara lyckas lite halvdant på lördagen men nu hoppas jag på bättre resultat överlag och en målsättning på att ta ett pris i cupen.
Fredag Singsjön: är en ren 2-mannalagtävling där alla tävlar i en och samma klass, jag och Knoppen fiskar ihop och vi kräver revansch efter förra årets totala misslyckande då vi nästan blev sist.
Lördag Hemsjön: är individuellt och första dagen i cupen brukar nappa bra med småmört men tänkte hitta de lite större denna gången och gärna lite större abborrar.
Söndag Fisksjön: är en lottad 2-mannalagtävling men den individuella vikten räknas in i cupen som dag 2, både abborre och mört i fin storlek men det gäller att hitta dem, lite svårare sjö att hamna rätt och det brukar bli trångt i mitten av sjön där avgörs allt om hur det går i cupen.
Ni kommer säker hitta resultatlistor på Jämtkrokens sida länkar det HÄR