söndag 12 mars 2017

Fisksjön dag 2 i Cupen

Blev lottad med Peo Eriksson idag och jag hade bestämt mig för att gå 2km norrut för där trodde jag att de fick bra förra året. Borrade första hålet ganska mitt i sundet och det var 7m djupt men det högg ganska omgående när kroken kom ner. Fick 3 abborrar och flera bomhugg så jag bytte till tafs och satte på en mask. Direkt när pirken kom ner så fastnade den i botten och efter några sekunder började botten simma iväg med min pirk. Märkte ganska omgående att det var en stor gädda för det blev många långa rusningar och efter 5 försök med huggkroken kunde jag tillslut landa en madame på 4+ och plocka bort min blåmyska som satt i mungipan. Borrade mig sedan ifrån den platsen och in mot land och det gav bara småabborrar på 20gr och sådant går inte fiska här uppe. När jag kom in mot vassen där Knoppen och Remi satt så högg det några bättre abborrar på 2hg men sen fanns det inte så mycket runt om den fläcken. Borrade och borrade men det gav bara ytterligare småabborrar. Jim och Remi fick inte heller något bättre så vi borrade oss tillbaka söder ut och då fick jag ett par stora mörtar på 3hg styck men det var bara i ett hål sen blev det bara småabborrar igen. Uppskattar att jag hade 4 kg när det var 1.5 timme kvar av tävlingen då ringde Jocke till Christoffer som satt längre bort på flaket. Typ alla som sitter här ute har fått 10 kg grov mört fick vi som svar då blev det ridå ner. Packade i alla fall ihop och knallade ut på flaket och där satt Baddarn och Dyberg och drog fläskmört på 2m djup. Borrade runt och provade gamla hål men fick bara abborrar och små var de givetvis Christoffer och Gunbritt Magnusson började också vräka upp mört medans jag mest satt och tittade på :( Tillslut fick jag 2 mörtar medans de andra fick 25-30 hur orättvist kan det bli suck. Fick ihop typ 4.4 kg och Peo 8.3kg vilket räckte till 22.a plats och sista priset som var 2 fiskekort i Lofsdalen men de skänkte vi till Loe som skulle dela ut dem på Siksjöpimpeln den 1 april där alla intäkter går till förmån för barncancerfoden. Fisket överlag idag var tydligen kanon för de flesta då massor av folk vägde in över 10kg värst av alla var Lasse Sundberg som nästan drog 25 kg mört och fiskade inte ens de sista 30 min för då hade han inte orkat bära in allt sa han. Sjukt mycket mört i den sjön och säkerligen sjukt mycket gädda för alla jag pratade med hade fått 1 eller ända upp till 4 gäddor.
Vinnande laget idag Jimmy Johansson och Tomas Pettersson 29 085gr
2.a Lasse Sundberg och Risto Monthan 28 670gr
3.a Christoffer Holmqvist och Tommy Strengelsrud 27 167gr
Vi var flera från klubben som hämtade lagpriser idag (Jesper,Uffe, Penntti,Nisse)


I Kälarne Cup gick det som föjande
HS.
1.a Jimmy Johansson 28 955gr
2.a  Jesper Dyberg 25 976gr
3.a  Tommy Strengelsrud 25 823gr
HV.
1.a Lasse Sundberg 32 136gr
2.a Pentti Harmaala 15 152gr
3.a Rolf Andersson 14 741gr
I skrivande stund är vi framme i Sundsvall så vi har en dryg hemresa att se fram emot och landar väl i Örebro någon gångvid midnatt. Ser redan fram emot att återvända hit upp för revanch nästa vinter och då jäklar skall jag vara i toppen på någon av tävlingarna.
**************************************************************
Resultatlistan från lagtävlingen FISKSJÖN
Resultatlistan KÄLARNE CUP 2017
Resultatlistan från HEMSJÖN
Resultatlistan från lagtävlingen på SINGSJÖN