lördag 11 februari 2017

Trögfiskad sjö

Började strax till höger om starten tillsammans med Möller och vi fick borra en del innan vi kom i kontakt med fisken. När vi kom ut mot 6 m kurvan högg det lite sporadiskt ingen fart i fisken. Möller började fiska med tafsen och plockade dubbelt så många som jag fick på trekroken, men vi fick inte så mycket så jag packade och drog ut till ön efter första timmen. Efter 1.5 timme så hade jag endast 14 abborrar och kände att det här inte var min dag så det blev lite deppigt där ett tag. Såg flera personer som satt och drog på tafs så jag provade några hål utan framgång, det verkade som att man behövde slå fisken mitt i huvudet denna dag. Hittade tillslut ett hål med 12 abborrar som högg stenhårt på trekrok men inget runt omkring för det blev genast sönderborrat av andra. De heta platserna blev snabbt uppborrade så det var svårt och få ihop någon bättre vikt när man inte varit med från början här ute. Jag fick lite senare ett bättre hål med 20-talet fisk via tafsfiske på 7m djup och sen ett 10-tal i hålet bredvid sen blev det att leta vidare igen. Gick it och provade några gamla hål där de fått tidigare och jag lyckades där kroka dagens största fisk för mig va 2hg sen hände det inte så mycket mera. Fick ihop 71 fisk som vägde 2073gr vilket var helt värdelöst. Bäst från vårt distrikt var Per Nilsson och Jonny Skoglund som fick 6.3 respektive 5kg. Häll och Rose'n fick också hämta pris.